Monika Borek

Doświadczony nauczyciel i trener Montessori w Europie i Azji, założyciel Montessori Education – instytutu szkoleniowo-warsztatowego dla dzieci i dorosłych i prowadząca Montessori City – inicjatywy aktywnie wspierającej rodziny w edukacji domowej. Prywatnie montessoriańska mama nastoletniego Stanisława i małego Álvaro Miguela. 





Veronica Burbano


Veronica Burbano jest trenerką AMI na poziomie 3-6 z 16-letnim doświadczeniem w edukacji wczesnodziecięcej. Przez dwa lata pracowała jako nauczycielka wczesnoszkolna w GVSU Lab School w Michigan. Dyplom AMI na poziomie przedszkolnym uzyskała w Montessori Training Center Northeast, pełniąc jednocześnie rolę specjalistki ds. języka hiszpańskiego i asystentki w Amherst Montessori School w Massachusetts. Po ukończeniu szkolenia opracowała i uruchomiła program dwujęzyczny dla jednego z domów dziecięcych, gdzie przez ponad dekadę prowadziła dzieci, wspierała rodziny oraz mentorowała asystentów i nowych przewodników Montessori.
Veronica ukończyła studia licencjackie z zakresu biznesu i marketingu, z dodatkową specjalizacją z komunikacji w organizacji, na Universidad San Francisco de Quito, a także zdobyła tytuł magistra edukacji wczesnodziecięcej na Grand Valley State University. Obecnie pełni rolę mentorki Montessori w  Greenspring Center for Lifelong Learning oraz prowadzi warsztaty w Stanach Zjednoczonych i Ameryce Południowej.
Jako matka dwojga dzieci, Veronica miała okazję doświadczyć, jak edukacja Montessori wpływa na rozwój jej syna i córki. Często odwiedza swój rodzinny Ekwador, aby spędzać czas z rodziną, a w wolnych chwilach pasjonuje się ogrodnictwem, pszczelarstwem, które praktykuje wraz z mężem, oraz opieką nad siedmioma kurami.





Ewelina Czyżewska

Ewelina Czyżewska od ponad 5 lat pracuje w Przedszkolu Montessori Nutki w Kotarwicach jako wychowawca, a od niedawna pełnię również funkcję koordynatora przedszkola. Jestem certyfikowanym nauczycielem Montessori, który zdobyłam w Polskim Instytucie Montessori. Z zawodu jestem również plastykiem, a moją pasją jest taniec oraz śpiew. Moje zainteresowania chętnie wykorzystuje w pracy z dziećmi, co pozwala mi tworzyć nowe materiały oraz projekty. Moja praca jest moją ogromną pasją, której oddaje całe swoje serce, a jej efekty są dla mnie najważniejszym wynagrodzeniem. Każdego dnia jestem wdzięczna, że mam możliwość pracy w edukacji, w której sama marzyłabym kiedyś być.





dr Paul Epstein

Ceniony międzynarodowy wykładowca i inspirujący mówca, który pracuje nad zapewnianiem transformacyjnych  doświadczeń nauczycielom i rodzicom na całym świecie. Jest dyrektorem Akademii Kształcenia Nauczycieli Montessori Etonkids i instruktorem Międzynarodowego Centrum Montessori Kids Academy. Zdobył doktorat z zakresu antropologii kultury na uniwersytecie stanowym w Buffalo.
Pracował w edukacji jako dyrektor szkół, profesor uniwersytecki, trener, badacz, konsultant i autor. Był nauczycielem w klasie Montessori 2,5-6 lat. 
Paul posiada dyplom nauczyciela Montessori 2,5-6 lat, 12-15 lat i 15-18 lat wydany przez Amerykańskie Towarzystwo Montessori. Jest autorem licznych artykułów oraz książki An Observer’s Notebook: Learning from Children with the Observation C.O.R.E. Jest także współautorem The Montessori Way, jednej z kluczowych prac na temat doświadczenia Montessori.

 





dr hab. Joanna Femiak (prof. AWF)

Ekspert ds. rozwoju placówek edukacyjnych, psycholog, filozof. Ponad 25 lat doświadczenia w doradztwie i szkoleniach dla dyrektorów prywatnych ośrodków edukacyjnych (szkół językowych, ośrodków Montessori) i nauczycieli. Wspiera właścicieli szkół i przedszkoli w doskonaleniu organizacji sprzedaży, tworzeniu ścieżek rozwoju i oceny dla nauczycieli i podnoszeniu rentowności świadczonych usług edukacyjnych.





Magdalena Gładysz

Magdalena Gładysz – nauczycielka Montessori, tutorka, biolożka z zamiłowania i z pasji nauczycielka chemii. Skończyłam studia na Uniwersytecie Rzeszowskim i Uniwersytecie Warszawskim. W trakcie mojej drogi zawodowej ukończyłam jeszcze studia Akademii Liderów Oświaty oraz Zarządzania Oświatą. Ukończyłam także kurs tutorski. Szczęśliwie po studiach objęłam pracę w szkole - Polski Ośrodek Edukacji Montessori a później w powstałym Niepublicznym Liceum Montessori, gdzie mogę towarzyszyć młodzieży w ich wszechstronnym rozwoju już piętnasty rok.





Agnieszka Grzywacz-Windys

Absolwentka Wydziału Pedagogiczno i Artystycznego, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych. Interesuje ją fotografia portretowa i poszukiwanie emocji u bohaterów. W jej pracach dominuje naturalność. Artystka nawiązuje w swoich pracach do sztuki klasycznej, budując nastrój wyłącznie naturalnym światłem.
Założycielka Studenckiego Koła Naukowego Fotografii 210STUDIO. Prezentowała swoje fotografie na wielu wystawach zbiorowych w kraju, jak i ekspozycjach indywidualnych np. podczas trwania festiwalu Krakow Photo Fringe w Piwnicy Pod Baranami oraz ekspozycji zagranicznej w Galerii w Lizbonie, gdzie prezentowała portrety naświetlane w technice mokrej płyty kolodionowej.
Pracowała kilka lat w Pracowni Konserwacji Dzieł Sztuki, nabierając wyjątkowy szacunek do dorobku dziedzictwa kulturowego i nabywając bezcenną umiejętność złocenia i srebrzenia - stając się technikiem pozłotnictwa. 
 Aktualnie pracuje jako nauczyciel plastyki w ReED Montessori School w Kielcach. Tworząc wyjątkową pracownię malarską, gdzie dzieci zgłębiają dziedziny sztuk plastycznych, szukają własnego stylu i przenoszą się w czasie do Wielkich Mistrzów. 





Sylwia Henzler

Ukończyłam studia magisterskie na kierunku Historia i WOS o specjalności nauczycielskiej. W pracy jest dla mnie ważny rozwój osobisty i dlatego też zapoznałam się z wieloma metodami pracy, a także ukończyłam kurs Szkolnej Edukacji Montessori (klasy IV-VI) organizowany przez Polski Instytut Montessori oraz ukończyłam kurs AMI (Association Montessori Internationale) na asystenta nauczyciela Montessori.
Znajomość tej pedagogiki jest bliska mojemu sercu, ponieważ w pracy z Uczniami ważna jest dla mnie otwartość, wzajemny szacunek i zaangażowanie. W mojej zawodowej pracy kieruje się myślą: "Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi działać a zrozumiem i rozwinę skrzydła,,.
Podczas zajęć wykorzystuję tradycyjne oraz innowacyjne metody nauczania, min. tak ważną w dzisiejszej edukacji metodę projektu, która pobudza do wszechstronnego rozwoju moich podopiecznych. Na stanowisku wicedyrektora wspieram Nauczycieli w prowadzeniu zajęć metodą Montessori oraz nadzoruje działania integrujące Nauczycieli.

 





Paulina Jurek-Olszewska

Paulina Jurek-Olszewska Nauczyciel Montessori w klasach 1-3 i grupach przedszkolnych, absolwentka kursów Polskiego Instytutu Montessori, pedagog specjalny i terapeuta. Swoją pracę z dziećmi rozpoczęłam od grupy żłobkowej, następnie pracowałam w grupach przedszkolnych, od pięciu lat organizuję proces nauki w klasach 1-3 w Centrum Edukacji Montessori Radom, a od dwóch lat nauczam geografii w klasach starszych. Droga, jaką idę, pozwala mi zrozumieć dziecko na jego aktualnym etapie rozwoju. Wiem, skąd przyszło i dokąd zmierza. Uważam, że świadomość Przewodnika jest jednym z fundamentalnych elementów, do tego, aby Dziecko mogło w optymalny sposób wykorzystywać swój potencjał.
Moje zainteresowania to: tworzenie materiałów edukacyjnych, psychologia, pedagogika i neurodydaktyka. Moją pasją jest także podróżowanie, fotografowanie i poznawanie nowych kultur.




Anna Karpińska

Od lat z pasją i zaangażowaniem pracuję jako nauczycielka oraz trenerka metody Montessori. Specjalizuję się w pracy z dziećmi w wieku od 6 do 9/10 lat, gdzie z sukcesem wdrażam pedagogikę Montessori. Szczególnie bliskie są mi Wielkie Lekcje oraz edukacja kosmiczna – uwielbiam obserwować, jak te elementy edukacji pomagają dzieciom zrozumieć otaczający je świat, rozwijać ciekawość i zadawać pytania, które prowadzą do głębszego poznania.
Prywatnie jestem mamą dwójki nastoletnich dzieci, którym staram się przekazywać piękno i mądrość metody Montessori także w codziennym życiu. Wychowanie i edukacja to dla mnie nie tylko praca, ale również misja, dzięki której mogę wspierać młodych ludzi w odkrywaniu ich potencjału.
Samorozwój jest dla mnie równie ważny, dlatego w wolnym czasie uwielbiam czytać książki, spacerować i słuchać podcastów. Ogromną radość sprawia mi również uczestniczenie w warsztatach i kursach online z różnorodnych zakresów – zdobywanie wiedzy to coś, co daje mi ogromną satysfakcję.
W swojej pracy zawodowej i życiu osobistym staram się łączyć pasję z ciągłym rozwojem. Dążę do harmonii i pełni życia, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem zarówno z dziećmi, jak i dorosłymi, aby wspólnie odkrywać świat i jego możliwości.




Agnieszka Kocot-Łaszczyca

Z urodzenia kujawianka, z wyboru katowiczanka. Myśląca nieszablonowo, ciągle w ruchu. W życiu wyznaje zasadę „Do trzech razy sztuka ... a może i do czterech :)" Z drugiego, bardziej dojrzałego wyboru:) zostałam: nauczycielką Wiedzy o Społeczeństwie, wykładowczynią uczelni wyższej na kierunku pedagogika, współzałożycielką i dyrektorką autorskiego, niepublicznego Dwujęzycznego Przedszkola i Szkoły Podstawowej „English Montessori School" oraz Liceum Ogólnokształcącego EMS. Ponadto uczestniczką szkolnego kursu edukacji Montessori wraz z przedszkolnymi modułami w Polskim Instytucie Montessori. Z pierwszego zawodu zaś jestem radczynią prawną i mediatorką przy kilku ośrodkach mediacji w Polsce. Od ponad dekady, za sprawą moich dzieci, pozostaje związana z pedagogiką Montessori i nauczaniem dwujęzycznym. I od ponad dekady, trwam w zachwycie! Dlatego też, aktywnie szerzę świadomość dobrodziejstw płynących z metody Montessori jako członkini założycielka Stowarzyszenia Polska Rada Montessori i jego aktywna działaczka.
Bardzo lubię te momenty, kiedy mogę „odczarować" to, co o Montessori, wielu rodzicom i nauczycielom się wydaje :) Chętnie zawsze tłumacze, wyjaśniam i obalam stereotypy. Podczas Konferencji, na prowadzonym przez mnie warsztacie, chciałabym żebyśmy zrobili to wspólnie. Pochylmy się nad krążącymi mitami o pedagogice Montessori i stwórzmy razem takie odpowiedzi, które będziemy wykorzystywać w rozmowach z m.in. rodzicami i nauczycielami. Zapraszam! Zmierzmy się z mitami o Montessori!




Kamil Kowalewski

Z wykształcenia pedagog, magister filologii polskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2009 roku związany z metodą Marii Montessori, pracuje z młodzieżą w Polskim Ośrodku Edukacji Montessori w Warszawie. Robi co może, żeby uczniowie pokochali język ojczysty i stara się łączyć go z praktycznymi zagadnieniami z drugiego przedmiotu którego treści także przekazuje swoim uczniom – techniki ????. Wychowawca Grupy Fioletowej (uczniowie klas IV-VI). Uczestnik licznych kursów, seminariów i szkoleń związanych z pedagogiką dr Marii Montessori. Zwolennik edukacji alternatywnej i praktycznej. Bardziej praktyk niż teoretyk. Prywatnie tata jedenastoletniej Laury i sześcioletniego Tymona, miłośnik fotografii oraz modelarstwa z klocków gipsowych, kibic najlepszej warszawskiej drużyny piłkarskiej.




Daria Lipert

Muzyk, pedagog, nauczyciel montessoriański. 
Absolwentka szkół muzycznych na wydziale fortepianu i rytmiki oraz Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina na kierunku Dyrygentura Chóralna. Uczestniczka kursów montessoriańskich w Polskim Instytucie Montessori. Twórczyni przedstawienia “Historia Króla Pokoju”. Edukator muzyki i wychowawca w placówkach Modelowej Edukacji.
Moim celem podczas edukacji artystycznej jest przybliżanie i uwrażliwianie młodego odbiorcy na muzykę, stwarzanie mu otoczenia pełnego terapeutycznych dźwięków, a także możliwość rozwoju wokalnego i ruchowego. Misją jest ukazanie roli sztuki jako elementarnej nauki i części kultury, a także budulca dla głoszonego przez Marię Montessori wychowania do pokoju.
 



Joanna Maghen

Od 2008 roku założycielka i dyrektorka Polskiego Instytutu Montessori oraz od 2017 roku prezes Polskiej Rady Montessori. Od wielu lat zaangażowana jest w edukację montessoriańską w Polsce, Kanadzie, USA i od 2018 w Chinach. Posiada dyplomy: Montessori-Partership UK  (2,5-6 lat) i - Canadian Montessori Teacher Education Institute Elementary (6-9 lat). Ma doświadczenie jako dyrektor metodyczny w Central Montessori Schools in Toronto oraz instruktor w Kanadyjskim Instytucie Montessori w Toronto. Od 2005 roku przeprowadziła ok. 60 edycji kursów przygotowawczych dla nauczycieli przedszkolnych i szkolnych Montessori w Polsce. Jest aktywnym członkiem międzynarodowych organizacji montessoriańskich.
Od 2023 roku prowadzi Montessori po sąsiedzku, gdzie rodzice w praktyce mogą poznawać pedagogikę Montessori. Osobiście Joanna jest mama dwóch dorosłych już córek, które ukończyły przedszkola i szkoły Montessori w Toronto.




Karolina Mysiura

Karolina Mysiura – entuzjastyczna szkoleniowczyni z ponad 15-letnim doświadczeniem w zakresie pedagogiki Marii Montessori na poziomie żłobka, przedszkola i szkoły podstawowej. Autorka książki pt. „Zwykły, niezwykły dzień w przedszkolu Montessori”. Nauczycielka, psycholożka, seksuolożka, trenerka, wykładowczyni akademicka, Montessorianka. Prowadzone przez nią szkolenia i warsztaty mają przede wszystkim wpływać na postawy uczestniczących w nich osób. Jej celem jest sprawienie, aby zainteresować i zmotywować ludzi do wprowadzenia w życie omawianych treści. Jest pasjonatką nowoczesnej retoryki, umiejętności przemawiania, wystąpień publicznych i skutecznych rozmów, specjalizuje się także w rozwoju kompetencji menedżerskich i przywódczych, w tym coachingowej kultury zarządzania w pedagogice oraz pracy nad pewnością siebie. Doświadczenie zawodowe: Dyrektor i założyciel Centrum Kreatywności – Opolskie Centrum Montessori (przedszkole, szkoła podstawowa Montessori). Trenerka w zakresie pedagogiki Montessori. Wykładowczyni akademicka na Wyższej Szkole Medycznej w Opolu oraz Uniwersytecie Opolskim (przedmiot wykładowy – pedagogika Montessori), Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Gdańsku (przedmiot wykładowy – psychologia twórczości). Organizator I i II Ogólnopolskiej Wirtualnej Konferencji dla Nauczycieli i Rodziców „Przeszłość dla Przyszłości w duchu Pedagogiki Marii Montessori”. Wykształcenie: Absolwentka Filologii Polskiej i Kulturoznawstwa na Uniwersytecie Opolskim, Uniwersytet Opolski – Wydział Humanistyczno-Pedagogiczny (studia licencjackie – Logopedia), Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Warszawie („Integracja sensoryczna a neuronauka”), Uniwersytet Wrocławski (Psychologia, Seksuologia Kliniczna, MBA HR). Polski Instytut Montessori – Dyplom Nauczyciela Montessori, wiele certyfikatów z PIM, Międzynarodowej Konferencji Montessori, Polski Instytut Montessori – Intensywny trening w zakresie Train the Trainer. Absolwentka Master Class Speakers Academy Brian Tracy/Akredytowany Mówca Motywacyjny.




Ewa Nikołajew-Wieczorowska

Absolwentka Międzynarodowych Podyplomowych Studiów w zakresie Pedagogiki Montessori w Monachium, dyplom Association Montessori Internationale (AMI) nr 523/1993. Absolwentka Dyplomowego Kursu Montessori w zakresie Szkoły Podstawowej (6-15 r.ż.) organizowanego przez Akademię Montessori Biberkor i Polskie Stowarzyszenie Montessori. Pedagog terapeuta z ponad 30-letnim doświadczeniem w pracy metodą Montessori, pedagog specjalny, wykładowca, muzyk. Założycielka Centrum Uśmiechu Dziecka: pierwszego w Wielkopolsce Centrum wspierającego dzieci zdrowe i niepełnosprawne w optymalnym wykorzystaniu potencjału rozwojowego poprzez pedagogikę Montessori oraz skorelowane z nią terapie (m.in.: logo- i neurologopedię, integrację sensoryczną, bilateralną oraz fizjoterapię). Założycielka CUDu Montessori – firmy szkoleniowej zajmującej się prowadzeniem kursów i warsztatów Montessori. Konsultantka metodyczna w przedszkolach i żłobkach Montessori. Mama, która odkryła pedagogikę Montessori dla swojego dziecka.




Joanna Papierska

Fizjoterapeuta, nauczyciel wychowania przedszkolnego  i nauczania początkowego. Pedagog specjalny specjalizacji edukacja i rehabilitacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny. Mediator szkolny i certyfikowany nauczyciel Montessori MACTE na poziomie przedszkolnym. Absolwentka kursu żłobkowego i edukacji wczesnoszkolnej oraz wykładowca w Polskim Instytucie Montessori. Na co dzień współprowadząca Przedszkole Montessori w Krotoszynie.
Posiadająca wieloletnie doświadczenie w pracy w żłobku, przedszkolu oraz klasach I-III. Obserwator, poszukiwacz najprostszych rozwiązań, autorka wielu pozycji książkowych przeznaczonych dla dzieci rozpoczynających przygodę z czytaniem. Twórca marki „Montessori i kropka”. Prowadząca szkolenia na podstawie autorskiego programu „Wychowania do pokoju”. Z zamiłowania i wykształcenia również technik informatyk. Z pasją tworzy karty i materiały do zajęć, pudełka do eksponowania kart, pomoce wzbogacające słownictwo i ułatwiające dzieciom procesy zapamiętywania, a także dokumentacje nauczyciela oraz programy roczne do pracy metodą Montessori. 

 




Krystyna Paź

Mama, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, dyplomowany nauczyciel Montessori, certyfikowany mentor, wolontariuszka w stowarzyszeniu Pro Civium - asystent wsparcia osobistego i rozwoju rodzin osadzonych, wsparcie dzieci i rodzin, koordynator studentów w Stowarzyszeniu, współtwórczyni podręcznika dla dzieci i młodzieży znajdujących się w trudnych sytuacjach życiowych. Uczęszczała na studia pedagogiczne ze specjalizacją pedagogika resocjalizacyjna z prewencją kryminalną i profilaktyką społeczną w Społecznej Akademii Nauk w Warszawie. Ukończyła studia na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna z językiem angielskim. Ukończyła certyfikowany kurs mentorski w europejskim programie MentorMe. Kursantka w Montessori w Polskim Instytucie Montessori, Polskim Centrum Montessori oraz CUD Montessori. Uczestniczy w wielu warsztatach i szkoleniach Montessori oraz tematyki pokrewnej. Miłośniczka lasu, natury i kreatywnych rozwiązań. Pasjonatka motoryzacji, głównie staroamerykańskiej. Aktywna zawodowo mama dwóch córek i dwóch synów wychowywanych w filozofii Montessori i rodzicielstwa bliskości. Ufająca dziecięcej chęci rozwoju i ich intuicji w dążeniach do celu i samodzielności. Opuszczająca schematy na rzecz intuicji w towarzyszeniu dzieciom do niezależności. Popierająca idee wiosek dla dzieci i bliskościowej edukacji bez przemocy, chętnie współpracuje z ludźmi, którymi się otacza.




Emilia Polnau-Hatala

Nauczyciel Montessori, psycholog specj. kliniczna, wykładowca akademicki Pedagogiki Montessori, w trakcie szkoły psychoterapii, pedagog specjalny, filolog, dziennikarz, specjalista informacji naukowej, terapeuta ręki,
Prowadzi placówki Montessori od blisko 15 lat. Prezes i/lub działacz w wielu organizacjach społecznych m.in. Stowarzyszenie Oświatowe Montessori, Fundacja Edukacji i Kultury im. Marii Montessori, Polska Rada Montessori i inne. Montessori poznawała podczas szkoleń w Polsce i w Niemczech. Nauczyciele, którzy ukształtowali w niej pasję do Montessori to  Arwed Muller (Erfurt, Niemcy), J. Wolf, T.Ryskind.
Pracuje z dziećmi i młodzieżą od 20 lat. Koordynuje program Akredytacji Placówek Montessori w Polsce w ramach Polskiej Rady Montessori.


 

Dorota Rotowska

Dorota Rotowska - teoretyk i praktyk Pedagogiki Montessori z 28-letnim stażem. Założycielka i dyrektorka zespołu placówek w Warszawie, działających od 2000 roku. Z wykształcenia psycholog, pedagog, liderka oświaty. Matka 4 dorosłych synów - absolwentów Montessori. Pasjonatka edukacji dla pokoju a także miłośniczka kultury Afryki wschodniej, gdzie stara się realizować swoje powołanie w pracy na rzecz najmłodszych, realizując projekt „Montessori Education for Maasai” w tanzańskiej wiosce.




Magdalena Sarnot-Wrzecionowska

Nauczycielka, pedagog specjalny oraz pasjonatka edukacji, której podejście koncentruje się na zaufaniu i odpowiedzialności wobec dziecka, będącego w centrum procesu edukacyjnego. Z głęboką wiarą w dziecko, tworzy przestrzeń do samokształcenia i aktywnego procesu nauki, w myśl pedagogiki dr M. Montessori w szkole ReED Montessori School w Kielcach, której jest współzałożycielką.
Z wykształcenia jest inżynierem z zamiłowaniem do edukacji. Fascynacja matematyką oraz edukacją pozwoliła jej połączyć pasję inżynierską z nauką i pedagogiką. Jako nauczyciel edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej, przedmiotów ścisłych, nauk przyrodniczych oraz projektowania wizualnego, buduje u dzieci głębokie zrozumienie matematyki w oparciu o pedagogikę Dr M. Montessori.
Jest również pedagogiem specjalnym o specjalizacji edukacja i rehabilitacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.




Justyna Skrzypek

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, pedagog specjalny, trener komunikacji, absolwentka Szkoły Liderów Oświaty, kierowniczka zespołu edukacji w Centrum Nauczania Domowego. Od 2012 roku mocno związana z edukacją Marii Montessori. Współpracuje z Polskim Instytutem Montessori, jako trener dzieli się swoim doświadczeniem i przygotowuje nauczycieli do pracy z dziećmi. Jej głównym celem rozwojowym jest Komunikacja Bez Przemocy, którą wprowadza w życie młodego pokolenia oraz ich rodziców. Największą radość sprawia jej praca z ludźmi, którzy tak jak ona kochają to co robią.




Wiola Skubera

Wioletta Skubera - od 16 lat prowadzę niepubliczny żłobek i przedszkole Montessori House oraz szkołę Kraków Montessori School. Z wykształcenia jestem psychologiem, polonistą, psychoterapeutą i nauczycielem Montessori. Moja fascynacja edukacją Montessori trwa nieprzerwanie od 20 lat. Obie moje córki ukończyły edukację Montessori i z sukcesem wyszły w świat. W naszych placówkach prowadziłam pionierski program psychoedukacji dla każdego dziecka, który zapewniał dzieciom regularne wsparcie i nabywanie umiejętności psychospołecznych od najmłodszych lat. Prywatnie moją pasją jest nurkowanie, psychologia rozwojowa kobiet i podróże.




Patty Sobelman

Dyrektor wykonawczy Pines Montessori School, prywatnej organizacji non-profit w Kingwood w Teksasie. Od 2006 roku kieruje zespołem 50 pracowników. Posiada tytuł licencjata w zakresie edukacji wczesnoszkolnej oraz tytuł magistra w zakresie edukacji wczesnoszkolnej.
Patty jest autorką międzynarodowych publikacji i prelegentką na Dorocznej Międzynarodowej Konferencji International Montessori Counci, Kanadyjskim Instytucie Edukacji Nauczycieli Montessori oraz Polskim Instytucie Montessori. Patty jest absolwentką programu Goldman Sachs 10 000 Small Business. Jej praca konsultingowa dotyczyła start-upów prywatnych szkół i ciągłego rozwoju biznesu, takiego jak znajdowanie rynków, prowadzenie biznesu, rozwój kultury, ustalanie czesnego i wynagrodzeń.
Pines Montessori School otrzymała nagrodę Lake Houston Area Chamber of Commerce Inaugural Pinnacle Small Business of the Year 2019. Od czasu ukończenia programu GS10KSB, Pines rozszerzyła ofertę szkoły o społeczność niemowląt i gimnazjum, zwiększył liczbę zapisów o 25%, zwiększył netto dochód operacyjny 291%, a pozyskiwania funduszy 163%. 




Donata Sulikowska

Donata Sulikowska - Ocean Zmian. Nauczycielka Montessori 0-6 lat i 7-12 z dyplomem Polskiego Instytutu Montessori i trenerka komunikacji pracująca w nurcie NVC. Terapeutka TSR (terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach). Prowadzę rozwojową przestrzeń Ocean Zmian. Ludzie przychodzą do mnie, by potrenować różne umiejętności w praktyce. Wspieram ich w tym procesie, niczemu się nie dziwując i skupiając się na mocnych stronach klienta, jego potencjale i talentach. Lubię sprawdzać testem Gallupa nieoczywiste talenty klienta i często jest to moment zwrotny w naszej wspólnej podróży. Jestem liderką najwyższej jakości treningu mentalnego dla rodziców i laureatką nagrody w konkursie Businesswoman Awards magazynu „Businesswomen & life”. Albert Einstein powiedział kiedyś: „Życie można przeżyć tylko na dwa sposoby: jeden, jakby nic nie było cudem, i drugi – jakby cudem było wszystko”. Zapraszam Cię w podróż żaglówką, żeby odkryć, że ŻYCIE CUDEM JEST.




Elżbieta Tambor-Bobakowska

Mgr inż. matematyki, oligofrenopedagog, nauczyciel Montessori, twórca grupy FB Matematyka z Montessori, szkoleniowiec DCEM we Wrocławiu. Przez wiele lat byłam nauczycielką matematyki w konwencjonalnych szkołach na każdym poziomie. Nauczycielką Montessori stałam się dzięki moim, dziś już nastoletnim córkom – bliźniaczkom. Najpierw odkryłam filozofię Marii Montessori, która stawia na samodzielność dziecka, a potem materiały rozwojowe, które w zakresie edukacji matematycznej są po prostu genialne. Pierwsze doświadczenia w pracy z materiałem zdobyłam w czasie warsztatów i kursów w Mountain Montessori School w Żywcu, kolejne w pracy w szkołach Montessori w Katowicach, podczas warsztatów i kursów organizowanych przez Polski Instytut Montessori (ukończyłam kurs Wczesnoszkolnej Edukacji Montessori 6-9 lat). Systematycznie wzbogacam swój warsztat w czasie samodoskonalenia oraz podczas konferencji montessoriańskich. Na co dzień pracuję w oparciu o autorski program „Matematyka z Montessori” w Dwujęzycznej Szkole Podstawowej „English Montessori School”. Tworzę własne materiały, książeczki instruktarzowe do pracy z materiałem rozwojowym, przewodniki metodyczne itp. Od kilku lat mam ogromną przyjemność i frajdę dzielić się swoją wiedzą na grupie FB Matematyka z Montessori (2,6 tys. członków), w czasie autorskich warsztatów oraz indywidualnych lekcji dla nauczycieli i rodziców. Moim celem jest zafascynować montessoriańską matematyką jak największą liczbę nauczycieli i rodziców, tak by stała się ona powszechnym sposobem na uczenie się matematyki dostępnym dla każdego ucznia.




Nina Ulicka-Falisz

Nauczyciel wychowania przedszkolnego oraz edukacji wczesnoszkolnej. Ukończyłam również studia w zakresie Pedagogiki z Resocjalizacją. Zawsze interesowały mnie mechanizmy działań społecznych oraz ich zależności. Dlatego też tak dobrze odnalazłam się w Montessori. Ponieważ edukacja odbywa się na poziomie całych rodzin, czuję, że poprzez sztukę mogę prowadzić misję zmiany społeczeństwa na poziomie dziecka, które wpływać będzie na poprzednie, teraźniejsze oraz przyszłe pokolenia. Uczę pokonywać bariery, lęki oraz przeżywać trudne emocje pod kontrolą - "Jedna dobrze wysłana iskra zapali wielki ogień miłości".




Alicja Wydra

Z wykształcenia jestem biologiem i biotechnologiem. Na co dzień pracuję jako wychowawca i nauczyciel przedmiotów przyrodniczych. Stale rozwijam swoje umiejętności, uczestnicząc w kursach takich jak: AMI Montessori Assistants Certificate oraz Edukacja Kosmiczna organizowane przez Polskie Stowarzyszenie Montessori.
W metodzie Montessori kluczowe jest dla mnie rozbudzanie naturalnej ciekawości dzieci w procesie nauki. Szczególną wagę przykładam do nauczania opartego na neurodydaktyce oraz rozwijania krytycznego myślenia – umiejętności, która pozwala uczniom utrzymywać stan twórczego zwątpienia, prowadząc do samodzielności intelektualnej. Interdyscyplinarna praca metodą projektów, obejmująca uczniów w różnym wieku, stanowi dla mnie fundamentalny element nauczania. Głęboko wierzę, że metoda projektów odpowiada na wszystkie potrzeby rozwojowe dziecka, od poszukiwania odpowiedzi na ważne pytania „jak?" i „dlaczego?", po naturalne przyswajanie metody naukowej. Podczas projektów zanurzamy się w świat przyrody i próbujemy go lepiej poznać, a przede wszystkim doświadczyć i zrozumieć. Uwielbiam obserwować zachwyt uczniów, kiedy na własne oczy odkrywają, to co skomplikowanym językiem opisane jest w książkach i na schematach.




Anna Zalewska-Žohar

Nauczycielka języka polskiego i geografii, egzaminatorka maturalna, nauczycielka Montessori z 15-letnim doświadczeniem w Niepublicznym Liceum Ogólnokształcącym Montessori w Warszawie. Specjalizuje się w przygotowaniu do matur metodą Montessori, osiągając liczne sukcesy dydaktyczne.
Pasjonatka literatury, języka polskiego i geografii, wierzy w edukację opartą na równości, otwartości i integracji. Jako wychowawczyni i organizatorka projektów społeczno-edukacyjnych prowadzi debaty oksfordzkie, projekty teatralne, wyjścia edukacyjne i wyjazdy w ramach programów europejskich.
Twórczyni nagradzanych inicjatyw, takich jak „Stop z plastikiem w szkole” (nominacja do EduInspiracje Roku), „Maszyną do szycia uratujmy świat”, „Ecomarka” i „Planszówkówki łączą pokolenia”, promujących ekologię i więzi międzypokoleniowe. Jest także autorką projektu „Debaty dla równości”, który wspiera rozwój kompetencji społecznych i krytycznego myślenia uczniów.
Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza i Uniwersytetu Warszawskiego, rozwijała swoje kompetencje pedagogiczne m.in. w ramach programu Erasmus. Z zaangażowaniem wspiera uczniów i współpracowników, dbając o jakość edukacji, tolerancję i zrównoważony rozwój.




Katarzyna Zwierzchowska

Nigdy nie sądziłam, że zostanę nauczycielem. Znajomość języka angielskiego sprawiała, że zaczęłam uczyć dzieci, aby dorobić na studia. 
I tak się jakoś stało, że bardzo polubiłam tą pracę, choć nie chciałam robić tego jak wszyscy. Przeczytana w 2000 roku książka „Rewolucja w Uczeniu” G. Dryden i J. Vos rozpaliła moją wyobraźnie i zmotywowała do działania a dwa lata później rozpoczęła się moja przygoda z psychopedagogiką wg dr Marii Montessori. 
Od 21 lat prowadzę placówki Montessori w Warszawie i okolicy. Od grup żłobkowych do liceum. W tym okresie ukończyłam kurs 3-6 w Canadian Montessori Institute oraz kurs 6-9 w PIM. Pracowałam zarówno bezpośrednio z dziećmi jak i w administracji. Od 20 lat pełnię funkcję dyrektora. Byłam także instruktorem metody Montessori na kursach organizowanych w PIM.
W 2023 roku ukończyłam AMI 12-18 Adolescence Diploma Course w Szwecji co w połączeniu z nueorpsychologią, którą zaczęłam studiować trzy lata temu dało mi nowe spojrzenie na to co robiłam, robię i jak chciałabym robić to w przyszłości.




 


ORGANIZATOR

PARTNERZY

 

SPONSOR GŁÓWNY

SREBRNY SPONSOR

 

SPONSORZY
 

 

PATRONI MEDIALNI